Czy lokalni przedsiębiorcy powinni korzystać z marketingu internetowego?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na lokalną sprawę często nie zdają sobie sprawy z tego, że marketing internetowy może się okazać dla nich bardzo przydatny. Kojarzą go jako reklamę dedykowaną wielkim przedsiębiorcom działającym na całą Polskę. Jednak to dzięki reklamie na skalę regionalną małe przedsiębiorstwa świadczące lokalne usługi mogą zdobyć szereg nowych klientów, którzy mogą okazać się ich stałą grupą docelową, która będzie regularnie odbierać świadczone przez nich usługi.

Przeczytaj nasz artykuł a dowiesz się:

  • czy marketing na skalę regionalną ma sens
  • dlaczego warto pozycjonować się lokalnie

Świadcząc usługi na niewielkim obszarze można zdobywać klientów poprzez marketing internetowy. Będąc szklarzem czy właścicielem warzywniaka w danej okolicy możemy z powodzeniem korzystać ze zdobyczy współczesnej technologii i promować swoje usługi w Internecie. Nie ma znaczenia to, że będą to usługi reklamowane na niewielkim obszarze. Dzięki temu możemy dotrzeć do stałej grupy docelowej, która cyklicznie będzie korzystać z naszych usług. Mając nawet niewielki budżet możemy sporo zdziałać na arenie lokalnej i dzięki temu stać się czołowym dostarczycielem konkretnych usług. Nawet na niewielkim obszarze przyniesie nam to wymierne korzyści nie tylko na chwilę, ale także w dłuższej perspektywie i na przyszłość.

Marketing internetowy, a działalność lokalna

Właściciele małych firm działających lokalnie takich jak sklepy usługowe, na przykład sklepy rowerowe czy sklepy świadczące usługi napraw sprzętów, a także lokalne przedsiębiorstwa produkujące na przykład balustrady czy worki filtracyjne lub świadczące usługi oprawy obrazów mogą z powodzeniem reklamować się poprzez lokalny marketing internetowy. Dzięki pozycjonowaniu stron www lokalnie możemy dotrzeć do konkretnych klientów, którzy coraz częściej poprzez wyszukiwarkę internetową szukają konkretnego usługodawcy, który znajduje się w ich okolicy. Dzięki temu możemy z łatwością dotrzeć do nowych klientów i zyskać także stałych, którzy cyklicznie będą wracali korzystając z naszych usług. Ponadto, jeśli nasze usługi będą wykonywane profesjonalnie i w najwyższej jakości to klienci, którzy już skorzystali z usług będą polecali nas jako godnych zaufania kolejnym nowym klientom.

Coraz częściej lokalne grupy znajdujące się na mediach społecznościowych polecają sobie konkretne usługi działających lokalnie przedsiębiorców. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na obecność nawet maleńkiej firmy w Internecie. Chodzi tutaj nie tylko o stronę www, ale także o media społecznościowe czy wizytówkę Google.

Czy social media marketing dla lokalnego przedsiębiorcy to duży wydatek w marketingu internetowym

Lokalni przedsiębiorcy bardzo ostrożnie wydają swoje pieniądze. Często myślą krótkoterminowo i uważają wydatek na reklamę za zbytek i niepotrzebne wyrzucanie pieniędzy. Warto potraktować marketing internetowy jako inwestycję w rozwój naszej firmy, nawet na skalę lokalną. Dzięki temu pozwoli nam to uzyskać silną pozycję w naszym regionie, a w przyszłości może i pozwolić na lepszy start na terenie całego kraju. Dzięki lokalnemu pozycjonowaniu strony internetowej firma dotrze do potencjalnych nowych klientów, a dzięki promowaniu marki i dobrego wizerunku firmy w mediach społecznościowych oraz poprzez wizytówkę Google, jeśli świadczymy usługi cykliczne takie jak naprawa urządzeń, czy sklep z lokalną żywnością, czy też z warzywami i owocami, to dzięki mediom społecznościowym możemy promować aktualne promocje w naszym sklepie, atrakcyjne oferty, a także zdobywać zaufanie klientów lokalnie. Dzięki wizytówce Google i zawartych tam opinii naszych klientów stworzymy pozytywny obraz naszej firmy i dzięki temu dotrzemy do klientów, którzy dopiero będą potrzebowali naszych usług.

Wydatki związane z marketingiem internetowym dla firmy działającej lokalnie nie muszą też być wcale wydatkiem bardzo dużym. Nie muszą to być kilkutysięczne kwoty w skali miesiąca. Lokalne firmy nawet niewielkim nakładem finansowym mogą krok po kroku budować wizerunek swojej firmy i stopniowo zwiększać marketing internetowy. Bardzo ważna jest też kreatywność. Pomysłowy video marketing, content marketing, influencer marketing lub zwykły marketing wirusowy może być bardzo skuteczny na skalę lokalną niskim kosztem. Dlatego pomocna może być agencja marketingu internetowego, która profesjonalnie poprowadzi nasz marketing online, tak jak Funkymedia.

Nie warto uważać, że korzystanie z marketingu internetowego jest tylko dla dużych firm. Pamiętaj, że lokalne pozycjonowanie i reklamowanie swojego przedsiębiorstwa może otworzyć nam drogę do działalności na terenie całej Polski i nowych obszarów do pozyskania potencjalnych klientów.