Wyszukiwarki internetowe codzienne są odwiedzane przez niezliczone rzesze internautów. Szukają oni tam najróżniejszych rzeczy, rozrywki, informacji, produktów czy usług. I dlatego każda firma powinna posiadać stronę internetową, a następnie dążyć do tego aby była ona widoczna w wynikach wyszukiwania na najwyższych pozycjach. Jest to możliwe dzięki usłudze takiej jak pozycjonowanie stron. Niektórzy specjaliści od marketingu internetowego uważają jednak, że lepszym działaniem jest korzystanie z Google Adwords. Jak się więc mają obie formy promocji od strony praktycznej?
Zaufanie klientów czyli internauci zdecydowanie wybierają wskazania wyszukiwarki niż wyświetlane na górze lub bokach linki sponsorowane. Oczywiście nie oznacza to, że są one zupełnie pomijane. Po prostu tradycyjny użytkownik internetu w pierwszej kolejności kliknie w link z wyszukiwarki.
Szybkość działania czy cierpliwie budowanie pozycji? Pozycjonowanie strony to działanie długofalowe, obliczone nie na miesiąc czy dwa ale praktycznie tak długo jak się prowadzi biznes. Samo zdobycie topowych miejsc w wyszukiwarce może zająć wiele miesięcy. Google Adwords będą dobrym rozwiązaniem dla kogoś kto poszukuje szybkich efektów, chce być widoczny od startu kampanii w wyszukiwarkach. Przykładowo biura podróży mogą śmiało korzystać z tej formy promocji przy okazji szybkich promocji cenowych, ofert last minute.
Różne koszty. Pozycjonowanie kosztuje w zależności od efektów czy też ustalenia miesięcznej opłaty abonamentowej. W Google Adwords należy płacić za każde kliknięcie w link sponsorowany