Rozwój firmy wymaga ogromnych nakładów. Z jednej strony inwestycje w kadry, pracowników, z drugiej strony częste inwestycje w innowacje. Równocześnie należy pamiętać o inwestycjach w marketing, ciągłej reklamie zarówno samej firmy jak i jej produktów, usług. Klient ma tak ogromny wybór, że ten kogo nie widać pozostaje w tyle, a ostatecznie jest zmuszony do zamknięcia działalności. Dlatego aby nie oglądać pleców konkurencji, aby być doskonale widocznym należy postawić na pozycjonowanie stron. Co dokładnie pozwoli zrealizować firmie takie pozycjonowanie?
Po pierwsze najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek internetowych to zebranie większości ruchu na dane hasło. Czyli internauci wpisują określone słowa kluczowe do wyszukiwarki i ogromny ich procent klika w pierwszy trzy odnośniki. Takie działanie przekłada się na potencjalne zyski gdyż większy ruch na stronie to większa sprzedaż.
Po drugie dostępność finansowa usług pozycjonowania. Skoro jest tak dobrze to zapewne trzeba dużo płacić za pozycjonowanie strony. Nic z tych rzeczy, jakiekolwiek działania prowadzące do topowych miejsc w wyszukiwarkach są tak naprawdę tanie. Dla większości firm miesięczne wydatki z tego tytułu będą małym skrawkiem całości firmowych kosztów.
Po trzecie budowanie wizerunku wśród odbiorców. Doskonała widoczność to automatyczne kojarzenie danej firmy z daną branżą, produktami czy też usługami. Taka sytuacja to niejako inwestycja długoterminowa