Pozycjonowanie jest dziedziną dynamiczną, w której każdego roku wiele się zmienia. Dość zresztą przypomnieć, że jeszcze kilka lat temu, aby znaleźć się na najwyższej pozycji dla kluczowego słowa, wystarczyło napisać i dodać kilka mało wartościowych „precli” (co dziś jest nie do pomyślenia). Jakie więc trendy dominują w 2017 r. i w jakim kierunku pójdzie branża w najbliższych latach? Specjaliści odpowiadają jednogłośnie: kierunkiem tym będzie wysokiej jakości treść.
Już dziś widzimy, że „precle” zostały zastąpione przez jakościowe blogi. I rzeczywiście, Google nie patrzy teraz na ilość linków, lecz na ich jakość. Zamiast pisać więc trzydzieści tekstów, lepiej napisać dziesięć, ale porządnych, z informacjami przydatnymi dla użytkownika. Pozycjonowanie stron w 2017 r. to również pozycjonowanie pod kątem urządzeń mobilnych. Ze statystyk prowadzonych np. przez Facebooka wynika, że już ponad połowa wszystkich użytkowników Internetu nie przegląda go inaczej, jak właśnie przez telefon. Google naciska więc, żeby każda strona była mobilna.