Zanim zdecydujemy się na współpracę z firmą pozycjonującą, warto przejrzeć naszą stronę i zastanowić się, co można zrobić na niej samodzielnie. W końcu firma pobierze pieniądze za każde działanie, podczas gdy wiele z nich leży w zasięgu ręki każdego – bez względu na doświadczenie i wiedzę.
Pierwszym takim działaniem jest wprowadzenie meta tagów. Bez względu na to, w jakim CRM została wykonana nasza strona, zawsze znajdziemy tam zakładkę: meta, meta opisy itp., gdzie należy wprowadzić tekst adekwatny do danej podstrony. Po drugie – do każdego opublikowanego przez nas zdjęcia warto wprowadzić atrybut alt. Zazwyczaj wystarczy nacisnąć dwa razy na dane zdjęcie i wpisać frazę je opisującą (jak np. fraza „zdjęcie kajaka”). Żeby pozycjonowanie stron było efektywniejsze, warto również uczynić linki przyjaznymi, wprowadzić mapę XML i zadbać o gramatykę oraz ortografię w naszej treści. Jeszcze raz więc: profesjonalna firma pobierze za takie działania sporo pieniędzy, dlatego poświęcenie na nie kilku dni naprawdę się opłaci.